24
Juni
2021
|
08:00
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz indgår samarbejde med ny bæredygtighedsfestival

Oversigt
En grønnere fremtid? Ja tak. Men hvordan? TOMORROW FESTIVAL er helt ny på den danske festivalscene med et line-up, som fusionerer musik og mad med inspirerende talks og konkrete ideer til en mere bæredygtig livsstil for alle. Det er nonprofit-organisationen TOMORROW, som arrangerer festivalen, og Mercedes-Benz Danmark er med som partner.

En grønnere fremtid? Ja tak. Men hvordan? TOMORROW FESTIVAL er helt ny på den danske festivalscene med et line-up, som fusionerer musik og mad med inspirerende talks og konkrete ideer til en mere bæredygtig livsstil for alle. Det er nonprofit-organisationen TOMORROW, som arrangerer festivalen, og Mercedes-Benz Danmark er med som partner.

Den grønne omstilling er på alles læber, for de klimavenlige beslutninger, som tages netop i disse år, er af enorm betydning for fremtiden. Og flertallet af danskerne ønsker faktisk mere end nogensinde at bidrage til den positive udvikling. Men én ting er ambitionerne; noget andet er hverdagen. For hvor skal man egentlig begynde, hvis man har mod på en mere bæredygtig livsstil?

Det vil nonprofitorganisationen TOMORROW gøre os klogere på med den helt nye TOMORROW FESTIVAL, hvor blandt andre Mercedes-Benz er med som samarbejdspartner i den del af festivalens oplevelsesområde med navnet CHANGE, som handler specifikt om fremtidens bæredygtige transport. Og netop transportsektoren repræsenterer en hjørnesten i det globale CO2-regnskab.

"Omstillingen af persontransporten er på ingen måde let, men den er helt essentiel. Jeg er derfor utroligt glad for og stolt over, at Mercedes-Benz som en seriøs og mangeårig aktør i transportbranchen har valgt at blive partner i Change Transport, og dermed bidrage til at give deltagerne på Tomorrow Festival lyst til bæredygtig handling inden for persontransport," siger Caroline Søeborg Ahlefeldt, som står bag organisationen TOMORROW.

Mercedes-Benz har produceret biler i mere end 130 år og har i årevis arbejdet fokuseret på at forfine den teknologi, der skal sikre koncernens ambition om et 100 procent CO2-neutralt modelprogram senest i 2039. I Danmark er hver femte nye Mercedes nu en plug-in hybrid eller ren elbil, og frem mod 2025 planlægger Daimler, som står bag Mercedes-Benz, at investere 70 milliarder euro i at sætte yderligere fart på elektrificering og digitalisering.

Derfor er marketingchef hos Mercedes-Benz Danmark, Signe Christiani, glad for samarbejdet med den progressive, nye festival:

“Hos Mercedes-Benz har vi arbejdet med bæredygtighed i årtier, og den erfaring mener vi forpligter. Hele transportbranchen står over for nogle af de største udfordringer nogensinde, og derfor er jeg utroligt glad for, at vi sammen med TOMORROW FESTIVAL har mulighed for at udbrede kendskabet yderligere til den bæredygtige teknologi, som vi allerede tilbyder, og som er i rivende udvikling,” siger Signe Christiani.

TOMORROW FESTIVAL løber af stablen 3.-4. september i Valbyparken i Københavns Sydhavn. Yderligere information om festivallen findes på https://tomorrow.today